Trăim în epoca vitezei, și asta nu mai este un secret pentru nimeni. În goana noastră nebună, uităm să fim atenți la detalii, chiar dacă ele de fapt fac diferența. Suntem crescuți într-un sistem care ne împinge să ne uităm pasiunile. Ne trezim prinși în meserii incompatibile cu dorințele noastre, dar care îi satisfac pe cei din jur, sau ne securizează pe plan financiar.

Dar un vis nu apare niciodată fără rost, el este acolo pentru a ne ghida către sensul și destinul nostru.

Fiecare om este unic, și asta nu este doar o teorie, este un adevăr incontestabil. O să te întrebi probabil, de ce atunci atât de multă lume  copiază, de ce există atâtea dovezi de lipsă de inspirație? Pentru că adevărata provocare nu este să devii special, ci să reușești să îți descoperi și folosești acea unicitate pe care deja o ai în tine. Asta se întâmplă mai ales, după cum am spus, pentru că mulți nu au curajul să meargă pe drumul lor.

Eu am știut dintodeauna că o să îmi urmez visul, și iată-mă astăzi, făcând ceea ce îmi place. Cum am reușit asta și care a fost prețul? Am făcut mereu ce am simțit și nu mi-a fost frică să încalc regulile impuse de societate, atunci când a fost necesar. Replica celor apropiați, atunci când i-am anunțat că vreau să fac carieră în meseria de hairstylist, a fost

„La cât de mulți sunt pe piață, de ce crezi că ești special?”

 Pornind de la credință pe care o am în unicitatea fiecărui individ, strategia mea a fost dezvoltarea relației cu clientul. În meseria noastră, există o linie foarte fină între prietenie și relație profesională. Când clientul se așează pe scaunul nostru și începe să își descarce sufletul, empatizand, avem tendința de a duce discuția într-o zona personală. Dar pe cât de naturală, această reacție este nepotrivită. Deci ce poți face pentru o mai bună comunicare cu clientul? Iată câteva dintre stategiile mele:

Învață să asculți

Amintește-ți mereu, clientul este acolo pentru a se relaxa! Pe lângă un look fresh, el trebuie să plece din salonul tău bine dispus, simțind că odată cu coafura, și-a împrospătat și psihicul. Dacă vreți, hairstylist-ul este un fel de psiholog, care are avantajul de a lucra pe două planuri: sufletesc și fizic. Pe lângă bucuria pe care o oferi ascultându-ți clientul, vei reuși să îl faci să revină, iar în meseria de hairstylist, fidelizarea clientului este de fapt confirmarea muncii tale.

Empatie ..dar cu limite

Încearcă să nu te încarci de problemele pe care unii clienți ți le povestesc. Chiar dacă empatia este o emoție benefică, uneori e bine să învățăm să ne detașăm. Nu lua cu tine acasă tot ceea ce ai ascultat peste zi. Dacă un client îți povestește lucruri care simți că te pot afecta emoțional, încearcă să ieși din zona aia de discuție, altfel nu o să faci altceva decât să te epuizezi și să nu mai ai energia necesară pentru clientul următor.

Exteriorizează-ți bucuria

 Exprimă-ți bucuria revederii cu fiecare client în parte. Vei reuși astfel să îți faci clientul să se relaxeze, simțindu-se special. Mai mult, ascultă ce are de spus și ia-i în considerare ideile și sugestiile referitoare la hairstyle-ing. În cazul în care aceste idei nu îl avantajaza, explică-i asta într-un mod cât mai diplomat. Nu bloca niciodată propunerile venite din partea clientului! Oferă-i întotdeauna alternative, este foarte important pentru client să poată alege între variantele pe care i le propui.

Marian Capet

Mergi dincolo de aparențe

Comunicarea cu clientul influențează enorm rezultatul final. Când propui culori sau tunsori, nu te limita la aspectul fizic, la culoarea pielii sau fizionomie. Treci dincolo de asta, citește personalitatea omului pe care îl ai în față, și află ce stil de viață are. De exemplu, pentru o clientă care lucrează în domeniul bancar, nu este neapărat potrivită o coafură clasică. Trebuie să afli ce hobby-uri are, ce stil vestimentar, și cum își petrece timpul liber. Coafura ideală este versatilă, potrivită în toate situațiile de viață, nu numai la birou.

Învață să spui nu

Chiar și atunci când prețul este pierderea clientului! Uneori, vei întâlni clienți foarte siguri pe ei, care par că le știu pe toate. Dacă ceea ce își dorește nu îl avantajează, este cazul să i-o spui, altfel îți vei asumă, practic, un eșec. Încearcă să îi propui alte alternative și să îi explici cât mai detaliat motivele pentru care ce își dorește nu funcționează pe fizionomia lui. Dacă nu te ascultă, refuză-l politicos. Oamenii apreciază sinceritatea.

De fapt, sinceritatea față de client este esențială. Dacă consideri că procedeele pe care și le dorește îi pot deteriora părul, trebuie să îi spui asta! Oricât de mult pare că și-o asumă la început, în final, singurul vinovat vei fi …tu. De-a lungul timpului am învățat că de fapt atunci când se văd cu părul deteriorat uită asumarea. 🙂

Nu recomanda niciodată produse în care nu crezi! Și în cazul asta, încearcă să oferi variante din care să aleagă. Lasă clientul să decidă singur, este foarte important să se simtă liber.

Fii disponibil

Dacă clientul are o problema, poartă-te amabil și înțelegător. De exemplu, dacă a întârziat, informează-l că îi vei oferi din timpul altui client, și că vei fi nevoit să scurtezi ședința. Verbalizează totul într-un mod pozitiv și plăcut.

Protocolul este foarte important și trebuie păstrat chiar și cu clienții vechi, cu care ești familiarizat.

Clipe pozitive, look reușit

Fiecare întâlnire cu clientul trebuie să fie o plăcere, ca și cum te-ai întâlni cu un prieten. Dacă acest lucru nu se întâmplă, înseamnă că nu sunteți compatibili și totul se va petrece mecanic, și vom ajunge în punctul în care nu îți vei mai face treaba din plăcere.

Dacă vrei să faci performanță, trebuie să ajungi să nu simți că mergi la muncă! Da, asta este la fel de important ca profesionalismul, poate chiar mai important, pentru că poți fii oricât de profesionist vrei, dacă nimeni nu vine la tine, nu ai rezolvat nimic! Clientul trebuie să se simtă așa cum este: special. Pe lângă un look reușit, menirea ta este să scoți la iveală unicitatea celor care îți calcă pragul, să le îndepărtezi emoțiile și să le oferi o experiență pozitivă. Când se așează pe scaun, clientul trebuie să uite pentru ce a venit…

null

Marian Capet

[icon type=”icon-globe”] www.capet.ro
[icon type=”icon-instagram”] @mariancapet
Despre vise, curaj și alte "fleacuri" importante 1

One Reply to “VIDEO: Tunsoarea dreaptă graduată”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Coș

Autentificare

Creează cont