Fixativul pentru păr este un produs de coafare de bază, pentru aproape toată lumea. Încă din cele mai vechi timpuri, strămoșii noștri își aranjau părul, însă pentru că în acele vremuri nu exista un fixativ pentru păr, găseau soluții ingenioase pentru fixarea părului.

Când a apărut

Primele referiri despre fixarea părului au fost descoperite de către arheologi în siturile paleolitice. Aceștia au găsit dovezi că oamenii timpurilor iși fixau coafurile cu curele de piele, uleiuri și argilă.

În Egiptul Antic, oamenii își fixau părul cu nămol, însă arheologii au găsit pe mumii urme de acizi stearici și palmici, grăsimi animale și uleiuri vegetale, ceea ce înseamnă că aveau un gel pentru păr creat special pentru aranjare.

În Grecia Antică și Roma au realizat fixarea părului prin mijloace normale: agrafe de păr, panglici, plase de aur.

Cum a fost popularizat

Una dintre epocile cele mai inventive a fost epoca victoriană –  au dezvoltat bandolinul sau fixatorul, o coafură gumată făcută din semințe de gutui cu adaos de uleiuri parfumate.

Istoria fixativului de păr 1

Primul fixativ a apărut în anii 1950, un produs făcut de Helen Curtis sub numele companiei americane de cosmetice, numită Spray Net. Acest produs a fost pus în vânzare în 1955, însă până în acel an, Schwarzkopf și-a lansat produsul Liquid Hairnet care se numea Taft, cunoscut și astăzi în întreaga lume.

Istoria fixativului de păr 2

În anii 1970 când a luat amploare moda hippie, fixarea părului nu a mai fost atât de relevantă, astfel vânzarea produselor de coafare și fixare a scăzut. De asemenea, în țările mai sărace, femeile nu își permiteau să cumpere produse speciale pentru păr și au înlocuit produsul pentru păr cu ingrediente naturale cum ar fi: gălbenușuri de ou, apă cu zahăr sau bere, acestea fixând părul foarte bine.

Ce schimbări au apărut pe parcurs

Anii ’80 au venit cu un nou produs pe piață, fixativul cu sclipici. Deoarece în acea perioadă debuta era disco, femeile își buclau părul și îl fixau în moduri cât mai fashion.

Istoria fixativului de păr 3

Începând cu anii 1990, naturalețea a prins amploare iar femeile își fixau părul doar pentru a nu avea fire rebele. Astfel femeile preferau din ce în ce mai mult tunsorile filate, care nu mai necesitau fixare accentuată.  Multe companii s-au grăbit să producă spray-uri de fixare care să nu mai lipească părul, ceea ce a însemnat, în primul rând, că părul rămânea flexibil și putea fi pieptănat.

Istoria fixativului de păr 4

După anii 2000 a fost o bună perioadă moda părului tapat, astfel fixativul era nelipsit în coafarea părului.

Fixativul în prezent

Astăzi, găsim pe piață o varietate mare de produse pentru fixarea părului: geluri pentru păr, ceară, fixativ, spumă pentru păr, etc. Foarte multe branduri au scos diferite variante și categorii, iar acum putem folosi ce este mai potrivit pentru tipul nostru de păr, însă Schwarzkopf rămâne cel mai cunoscut și poate cel mai vândut brand pentru fixarea părului. Brandul nemțesc îmbunătățește anual linia Taft, iubită de consumatorii din sectorul casnic, linia sa Got2b este o adevărată descoperire pentru fanii stilului creativ și mai nou a make-up artiștilor care îl folosesc pentru fixarea sprâncenelor.

În ciuda varietății de produse de styling, fixativul va rămâne întotdeauna un instrument preferat atăt de femei, căt și de bărbați, un ajutor indispensabil pentru orice lungime a părului, pentru orice coafură, de la cele mai naturale până la cele mai complicate.

Istoria fixativului de păr 5

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Coș

Autentificare

Creează cont