Fiecare fir de păr este acoperit cu un strat dens de keratină și constă din firul propriu-zis și o rădăcină cu originea într-un folicul situat sub piele. În cele din urmă, au loc procese biochimice, iar rezultatele lor se reflectă în starea firelor de păr. Oxigenul circulă de la rădăcină până la capetele firelor de păr, iar vitaminele activează metabolismul celular. Prin urmare, carența vitaminelor face ca părul să devină tern și fragil. Este imposibil să „vindeci” părul deteriorat chimic, dar vitaminele ajută la creșterea sănătoasă a firelor de  păr.

  • Vitamina A – înlipsa acesteia, părul cade, își pierde strălucirea, devine uscat și fragil, apare mătreața.
  • Vitamina E– îmbunătățește nutriția foliculilor de păr și accelerează creșterea părului.
  • Vitamina B2 conferă părului un aspect sănătos și proaspăt. Lipsa vitaminei B2 în organism influențează secreția glandelor sebacee, iar părul va crește gras de la rădăcini iar vârfurile vor fi uscate.
  • Vitamina PP – este responsabilă pentru formarea pigmenților din păr, aceasta influențând creșterea firelor gri.
  • Acidul pantotenic întărește foliculul pilos, îmbunătățește aportul de oxigen către păr.  Lipsa acidului pantotenic poate duce la căderea părului și la o deteriorare generală a stării părului.
  • Vitamina B6previne mâncărimea scalpului și uscarea acestuia. Unul dintre motivele apariției mătreții este și lipsa vitaminei B6.
  • Biotinacontrolează metabolismul grăsimilor, face scalpul mai puțin gras și îmbunătățește structura generală a aspectului părului. Deficiența acestei vitamine contribuie la posibila dezvoltare a unor boli ale pielii, cum ar fi dermatita seboreică și părul cenușiu prematur.
  • Vitamina Cjoacă un rol important în menținerea stării normale a pereților capilari și menținerea elasticității acestora, care asigură nutriția foliculilor de păr.

Vitaminele pentru păr 1

  • Fier – lipsa se reflectă în despicarea firului de păr și căderea acestuia.
  • Zinc– îmbunătățește creșterea părului și îl face mai puternic, vindecă rănile, menține sănătatea pielii și a vaselor de sânge.
  • Magneziu – părul, ca și oasele, este un depozit de magneziu, de unde corpul îl extrage atunci când este nevoie. Conform studiilor, la persoanele cu boli ale sistemului nervos, expuse la stres cronic, se observă o scădere a nivelului de magneziu din păr.
  • Calciul– este o parte integrantă a tuturor celulelor, țesuturilor și fluidelor corporale. Lipsa de calciu duce la deteriorarea stării părului, unghiilor, fragilității dinților și oaselor, nervozitate, alergii ale pielii, oboseală, slăbiciune musculară etc. Pentru a asimila calciul în organism, trebuie să existe o cantitate suficientă de vitamine D, C, B2, B6 și K. 
Vitaminele pentru păr 2

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Coș

Autentificare

Creează cont